" İşinde Tedbir Al, Geleceğe Güvenle Bak,
Çevre Ayak İzini Azalt. "

ORTAK SAĞLIK VE GÜVENLİK BİRİMİ (OSGB)

• Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi (OSGB): Kamu kurum ve kuruluşları, organize sanayi bölgeleri ile 13/01/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununa göre faaliyet gösteren şirketler tarafından işyerlerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini sunmak üzere kurulan gerekli donanım ve personele sahip olan ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yetkilendirilen birimdir.

• Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi hizmetleri sayesinde daha güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunmak hedeflenmektedir. Bununla birlikte çalışma ortamının gözetimi için işyerlerinde sağlık ve güvenlik tehlikelerine karşı yürüteceği her türlü önleyici ve düzeltici faaliyetleri düzenler.

İş Yeri Hekimi Görevlendirilmesi

İşyerinde sağlık hizmetlerini yürütmek ve çalışanların sağlık taramalarını yapmakla görevli kişiler işyeri hekimliği görevini yürütmektedir. Mesleklere bağlı hastalıkların ve iş kazalarının yaşanmasını önlemek, yaşanmaması için gerekli tedbirleri almak ve tüm önlemlere rağmen çeşitli sebeplerle yaşanan olumsuz sağlık durumlarıyla ilgili işlemleri yapmak işyeri hekiminin sorumlulukları arasındadır.

İş yeri hekiminin görevleri
Rehberlik ve danışmanlık
Sağlık gözetimi
Eğitim ve bilgilendirme
İlgili birimlerle işbirliği
Rehberlik ve Danışmanlık

Sağlık Gözetimi
Çalışanların işe giriş ve periyodik sağlık muayenelerini yapmak.
Tüm çalışanların sağlık gözetimini yapmak.
Sağlık gözetimi konusunda çalışanları bilgilendirmek ve rızalarını almak ve tıbbı kayıtları tutmak.
Bulaşıcı hastalıkların kontrolü için yayılmayı önleme ve bağışıklama çalışmaları yapmak, portör muayenelerinin yapılmasını sağlamak ve işyeri eklentilerinin genel hijyen şartlarını sürekli izleyip denetlemek.
Hassas risk grupları, meslek hastalığı tanısı veya şüphesi olanlar, kronik hastalığı olanlar, madde bağımlılığı olanlar, birden fazla iş kazası geçirmiş olanlar gibi işçilerin uygun işe yerleştirmeleri için gerekli girişimleri yapmak.

Eğitim ve Bilgilendirme
İşyerinde ilkyardım ve acil müdahele hizmetlerinin organizasyonunu yapmak ve bu konular ile ilgili eğitim vermek.
Çalışanlara genel sağlık, hijyen, ergonomi, kişisel koruyucu donanımlar ve toplu korunma konularında eğitim vermek.

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), yapılması planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu veya olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin değerlendirilmesi ile projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek olan çalışmalar anlamına gelmektedir. ÇED Çalışmaları Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Tarafından, 25.11.2014 tarih ve 29186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği” kapsamında ve 18.12.2009 tarih ve 27436 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Yeterlik Belgesi Tebliği” kapsamında, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın yetkilendirdiği firmalar tarafından yürütülür. Bu Yönetmeliğe tabi projeler için “ÇED Olumlu” kararı, “ÇED Gerekli Değildir” kararı ya da “ÇED Kapsamı Dışındadır” kararı alınmadıkça faaliyete başlanamaz, bu projelere hiç bir teşvik, onay, izin, yapı ve kullanım ruhsatı verilemez. Söz konusu kararlardan herhangi biri alınmadan başlanan projeler için para cezası uygulanır. Ayrıca olumlu karar alınıncaya kadar faaliyet süresiz olarak durdurulur.

TEKLİF AL
WHATSAPP HATTI
TELEFON
E-POSTA