" İşinde Tedbir Al, Geleceğe Güvenle Bak,
Çevre Ayak İzini Azalt. "

ORTAK SAĞLIK VE GÜVENLİK BİRİMİ (OSGB)

• Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi (OSGB): Kamu kurum ve kuruluşları, organize sanayi bölgeleri ile 13/01/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununa göre faaliyet gösteren şirketler tarafından işyerlerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini sunmak üzere kurulan gerekli donanım ve personele sahip olan ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yetkilendirilen birimdir.

• Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi hizmetleri sayesinde daha güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunmak hedeflenmektedir. Bununla birlikte çalışma ortamının gözetimi için işyerlerinde sağlık ve güvenlik tehlikelerine karşı yürüteceği her türlü önleyici ve düzeltici faaliyetleri düzenler.

İş Güvenliği Uzmanı Görevlendirilmesi

6331 sayılı iş sağlığı ve iş güvenliği kanununa göre işverenin genel yükümlülüklerinden bir tanesi de bakanlıkça yetkilendirilmiş iş güvenliği uzmanlarını çalışan sayısı ve tehlike sınıfına göre, bünyesinde bulundurmalı yada OSGB firmalarından hizmet almalıdırlar.

İş yerlerinde güvenlik ile sağlık her daim ön planda tutulmak zorundadır. Bu noktada da işçi güvenliğinin çok daha sistemli bir konuma entegre edilmesi adına belli başlı görev seçimleri ile görev dağılımları gerçekleştirilmektedir. Bu görev dağılımları içerisinde iş güvenliği uzmanı ve uygulaması gereken sorumluluklarının bir hayli önemi vardır. Zira, çalışanların belki de hayatlarını kurtaracak olan pek çok kontrol, iş güvenliği uzmanı tarafından yapılmaktadır. İşçilerin iş yaşantısı esnasında rehberlik görevini üstlenen iş güvenliği uzmanı, bu doğrultuda da üzerine düşen bütün sorumlulukları eksiksiz bir şekilde yerine getirmek zorundadır. Bu sebepten dolayı da iş güvenliği uzmanlarının genel görev ve sorumluluklarına değinmek isteriz.

İş güvenliği uzmanı, iş yerlerinde meydana gelen iş kazalarının araştırılması ve tekrarlanmaması içinde gerekli görülen bütün önlemlerin alınmasıyla da sorumludur. Bununla birlikte iş güvenliği uzmanlarımızın bazı sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;

-İş güvenliği ile ilgili eğitimleri vermek,
-İşyerinde gözetim ve denetim sistemi kurmak ve yönetmek,
-İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu çalışmalarına katılmak,
-Yıllık Çalışma Planı hazırlamak,
-Eğitim Planı hazırlamak,
-İşverene, iş güvenliği konusunda rehberlik ve danışmanlık yapmak,
-Risk Değerlendirmesi ekibini kurmak ve hazırlamak,
-Acil Durum Planı ekibini kurmak ve hazırlamak,
-Sağlık ve Güvenlik Planı ekibini kurmak ve hazırlamak,
-İş kazası sonrasında Kaza- Kök- Sebep Analiz Formunu düzenlemek,
-Kişisel koruyucu donanım risk değerlendirmesi yapmak,
-Kişisel koruyucu donanım seçimi konusunda işverene tavsiyede bulunmak,
-Periyodik kontrollerin ve ortam ölçümlerin takibini yapmak.

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), yapılması planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu veya olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin değerlendirilmesi ile projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek olan çalışmalar anlamına gelmektedir. ÇED Çalışmaları Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Tarafından, 25.11.2014 tarih ve 29186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği” kapsamında ve 18.12.2009 tarih ve 27436 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Yeterlik Belgesi Tebliği” kapsamında, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın yetkilendirdiği firmalar tarafından yürütülür. Bu Yönetmeliğe tabi projeler için “ÇED Olumlu” kararı, “ÇED Gerekli Değildir” kararı ya da “ÇED Kapsamı Dışındadır” kararı alınmadıkça faaliyete başlanamaz, bu projelere hiç bir teşvik, onay, izin, yapı ve kullanım ruhsatı verilemez. Söz konusu kararlardan herhangi biri alınmadan başlanan projeler için para cezası uygulanır. Ayrıca olumlu karar alınıncaya kadar faaliyet süresiz olarak durdurulur.

TEKLİF AL
WHATSAPP HATTI
TELEFON
E-POSTA